چرا رابطه احسان علیخانی با صداوسیما شکرآب شد؟ +ویدیو
یک روزنامه اصولگرا نوشت: باید به این موضوع توجه شود که چطور راه برای برنامهسازی مانند علیخانی در تلویزیون به بنبست رسید و او مجبورشد تا خانهاش را تغییر دهد و به فضای نمایش خانگی برود.
روزنامه فرهیختگان نوشت: احسان علیخانی در زمان حضور در تلویزیون، برنامههایی را ساخت که همچنان ایدهاش مورد توجه است و همه به سمت ساخت چنین برنامههایی میروند.
وقتی به سراغ ساخت «عصر جدید» رفت، برایش استعدادیابی و در کنارش ایجاد برنامهای که مردم را سرگرم کند، در اولویت بود سرگرمی در تلویزیون اهمیت بالایی دارد و البته تعریف و جایگاه سرگرمی، مانند سدههای قبل نیست. اوقات فراغت الزاماً بهمعنی اوقات بیکاری نیست و این چیزی است که در تحولات اجتماعی و اقتصادی جوامع بهوضوح شاهدش بودهایم.
عصر جدید نه شبیه به مسابقه محله و نه شبیه به برنامههای استعدادیابی جدی با موضوعات تخصصی بود. سرگرمی در این برنامه مسئله مهمی قلمداد میشد و اتفاقاً در دل همین سرگرمی است که پیام بهخوبی و صحیح منتقل میشود.
اول باید به این موضوع توجه شود که چطور راه برای برنامهسازی مانند علیخانی در تلویزیون به بنبست رسید و او مجبورشد تا خانهاش را تغییر دهد و به فضای نمایش خانگی برود.
سرگرمی لازمه رسانه جمعی است. بیننده حرفهای تلویزیون میداند که چه میخواهد و نشان داده که برای تولیدات خوب داخلی هم صبر دارد و هم هزینه میکند. سرگرمی همان آبمعدنی است که نیاز به تشنگی را برطرف میکند؛ نیازی که اگر مخاطب در تلویزیون پیدا نکند، او را به سمت نمایش خانگی و حتی خارج از مرزها میبرد.
این یادداشت روزنامه اصولگر در حال منتشر شده که روز گذشته ویدویی از صحبتهای سعید حدادیان، مداح در انتقاد به برنامه جوکر علیخانی منتشر شد.