جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی/ مسئولیت‌های کارفرمایانی که اتباع بیگانه را به کار می‌گیرند چیست؟

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلساتی که با حضور مسئولان مرتبط با مسئله اتباع داشتیم به تمامی مدیران کل کار و تعاون مراکز استان‌ها ماموریت داده شد تا فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، ارائه کنند.

تسنیم نوشت: کامران پولادی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: کمیسیون شوراهای مجلس تاکنون جلساتی را در راستای ساماندهی اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان با حضور مسئولان مرتبط با این مسئله برگزار کرده است.

وی افزود: به تمامی مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراکز استان‌ها ماموریت داده شد که یک فهرستی از میزان نیازشان برای مشاغلی که اتباع خارجی می‌توانند مشغول باشند، را احصا کرده و به کمیسیون ارائه کنند و ما بر اساس این فهرست، یک نیازسنجی از هر استان و شهرستان داشته باشیم و در نهایت نیروی کار مورد نیاز هر شهرستان را از اتباع خارجی تامین کنیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: ما در مرحله بعد تمامی کارفرمایانی که اتباع بیگانه ساماندهی شده را به کار می‌گیرند موظف کرده‌ایم تا مسئولیت تمامی امورات اتباع به کار گرفته شده و خانواده‌های آنها از جمله بیمه، تغذیه، معیشت و درمان آنها را به عهده بگیرند.

پولادی گفت: مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیسیون شوراها که با حضور مسئولان وزارت کشور، فراجا، وزارت امور خارجه و وزارت کار برگزار خواهد شد، درباره زمان‌بندی اجرای این طرح نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.