دلار در تلاطم انتخابات به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟

کارشناسان اقتصادی به آثار تلاطم درهم و ایجاد نوسان افزایشی در بازار ارز اشاره می‌کنند و معتقدند حسی که بازار از گفته‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در روزهای اخیر گرفته در رونددهی به دلار بی‌تاثیر نبوده است.

قیمت دلار روز چهارشنبه کاهش ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی داشت و در کف کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران، کاهش قیمت دلار را قابل توجه نمی‌دانند و معتقدند این فراز و فرودها روند عادی بازار است.

بازارساز روز سه‌شنبه با تزریق اخبار مساعد و روز چهارشنبه با ارزپاشی، قصد داشت قیمت دلار را به کریدور پنجم برگرداند، اما معامله‌گران معتقدند تقاضای تیرماه بر بازار اثر افزایشی گذاشته و تاچ کریدور پایین‌تر از دسترس سیاست‌گذار دور شده است.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی به آثار تلاطم درهم و ایجاد نوسان افزایشی در بازار ارز اشاره می‌کنند و معتقدند حسی که بازار از گفته‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در روزهای اخیر گرفته در رونددهی به دلار بی‌تاثیر نبوده است. به گفته تحلیلگران اقتصادی، اگر نامزد میانه‌رو پیروز انتخابات شود امکان اصلاح دلار تا کانال‌های هشت و ۹ کریدور پنجم وجود دارد. در صورتی که نامزد تندرویی پیروز انتخابات شود دلار تا نیمه کریدور ششم نیز پیشروی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد با وجود انتخاباتی که کمتر از دو روز به برگزاری آن باقی مانده، هر گونه پیش‌ بینی برای قیمت دلار در هفته دوم تیر ناممکن باشد؛ اما با استناد به سال‌های گذشته می‌توان تلرانس قیمت دلار را از پله پایانی کریدور پنجم تا کانال سوم از کریدور ششم در نظر گرفت و با توجه به توصیه کارشناسان اقتصادی خریدهای پلکانی در مقطع کنونی هیچ سرمایه‌گذاری را متضرر نخواهد کرد.

تتر ۶۰ هزار تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۶ هزار و ۴۹۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر به سطح ۶۰ هزا ر و ۶۰۰ تومانی رسید و کاهش ۵۰۰ تومانی پیدا کرد.

قیمت پوند انگلیس کاهش ۶۰۰ تومانی داشت و در سطح ۷۶ هزار و ۷۲۰ تومانی ایستاد و یورو نیز با کاهش ۷۰۰ تومانی یک کانال به عقب برگشت و روی رقم ۶۴ هزار ۷۳۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس دلار در پنجمین روز هفته با رقم ۴۶ هزار و یک تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۹۵۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.