قاسمی: سخنان ضد ایرانی تیلرسون ملاک عمل در برجام نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد سخنان ضد ایرانی تیلرسون گفت: صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا درباره برجام مختص خودش است و برای ما و جهان ملاک نیست.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی با رد صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه ایران تعهداتش در برجام را کاهش داده است، اظهار داشت: صحبت‌های آقای تیلرسون  مختص خود ایشان است و برای ما و  جهان ملاک نیست. اگر به توافق ۱+۵ با دولت قبلی آمریکا نگاه کنیم متوجه این مسائل می‌شویم.
وی در خصوص نتایج برجام در طی دو سال گذشته  افزود: برجام از مدتی  که به مرحله اجرا رسیده نمره بالایی خواهد گرفت و باید به این مسئله توجه کنیم که اگر این توافق صورت نمی‌گرفت جایگاه ما به چه شکلی بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی به کارشکنی‌های آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: علی‌رغم کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا در دو سال گذشته توانستیم فضای جدیدی برای خود ایجاد کنیم و نگرانی‌های آمریکا  را که تحت عنوان نفوذ منطقه‌ای -که عبارت غلطی هم است- تحت شعاع قرار دادیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه ایران مد نظر آمریکا نیست و طبیعی است که آمریکا با برخی شرکای منطقه‌ای‌اش از این مسئله ناخشنود باشند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.