شبیه‌سازی رای دادن الکترونیکی برای انتخابات مجلس در نمایشگاه الکامپ

وزارت کشور با اختصاص فضایی در بیست و یکمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، فرایند رای دادن الکترونیکی مخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی را به بازدیدکنندگان آموزش می‌دهد.

وزارت کشور که متولی برگزاری انتخابات در کشور به حساب می‌آید مصمم است فرایند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را که اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، به صورت الکترونیکی برگزار کند.

فناوری رأی‌گیری الکترونیک می‌تواند شمارش آراء مأخوذه را تسریع بخشد و قابلیت دسترسی رأی‌دهندگان معلول را به انتخابات بهینه کند. 

هیات دولت در جلسه دهم خرداد امسال به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی رای داد و تصویب کرد تا دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری در برخی شهرها به صورت الکترونیکی برگزار شود.

رئیس جمهوری در این جلسه اعلام کرد: «موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات از خیلی وقت پیش مطرح بوده و با توجه به اجرای آزمایشی آن در تعدادی از حوزه‌ها در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی و کسب آمادگی‌های لازم، اجرای الکترونیکی انتخابات مهم است.» 

اکنون وزارت کشور با در نظر گرفتن فضایی در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ، فرایند انتخابات الکترونیکی را به صورت عملی به بازدید کنندگان آموزش می‌دهد.

بازدیدکنندگان غرفه وزارت کشور برای آشنایی با مراحل مختلف رای دادن می‌توانند شماره ملی خود را به مسئول مربوط اعلام کرده و سپس مراحل ثبت رای را فرا گیرند. وزارت کشور با هدف نزدیک‌تر کردن فرایند به واقعیت، از رای‌دهندگان خواسته است ۱۰۰ شرکت برتر بیست و یکمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی را انتخاب کنند.

رای‌دهندگان بعد از ثبت کد ملی خود به پای صندوق رای الکترونیکی رفته و با فشار دادن دکمه مخصوص، رای خود را ثبت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از این اعلام کرده بود، با تائید شورای نگهبان قصد دارد ۳۰ درصد از انتخابات را در ۹ کلان‌شهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار کند؛ در این صورت انجام هر ۲۵ فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی در بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ شعب اخذ رای ممکن خواهد بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.