بزرگترین پهپاد آبی – خاکی در چین به پرواز درآمد

متخصصان آکادمی علوم هوا فضای چین از ساخت و پرواز موفقیت آمیز بزرگترین پهپاد آبی – خاکی این کشور خبر دادند.

این پهپاد که با عنوان «یو 650» معرفی شده، 6 متر طول دارد و با داشتن بالهایی به طول 12 متر قابلیت حمل بیش از 150 کیلو بار را دارد.

روزنامه «رن مین» ارگان حزب کمونیست چین در گزارشی اعلام کرد که این هواپیمای بدون سرنشین می تواند به مدت 15 ساعت و تا حداکثر 2 هزار کیلومتر به طور مداوم پرواز کند.

بر اساس این گزارش، پهپاد «یو 650» قابلیت فرود بر سطح آب دریا، خشکی و تمامی سطوح از جمله مراتع و جاده ها را داراست و از این وسیله می توان در تمامی شرایط آب و هوایی استفاده کرد. گزارش رسانه های چین حاکیست، این پهپاد به تازگی در شرایط آب و هوایی نامساعد و با وجود باد مخالف شدید و مه سنگین در استان «جه جیانگ» این کشور پرواز موفقی داشته است.

این نوع پهپاد بر اساس گزارش منتشر شده، با معیارهای استاندارد جهانی ساخته شده و به لحاظ وزنی و شکل ظاهری به خوبی با وسایل پروازی مشابه رقابت می کند. اقدام چین در تولید این پهپاد، در حالی اعلام شده که این کشور چندی پیش نیز از پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین خود موسوم به «رنگین کمان 5» خبر داده بود.

چین اعلام کرده بود که از این پهپاد برای مبارزه با تروریسم، عملیات شناسایی، گشت های مرزی، نظارت و حمله به اهداف تعیین شده استفاده خواهد شد.رسانه های چینی پیش از این تلاش تولیدکنندگان پهپاد در این کشور برای جلب نظر مشتریان خارجی جهت ورود قدرتمند به بازار فروش پرنده های بدون سرنشین دنیا خبر داده بودند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.