کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ صبح امروز در ۲۲۶ حوزه امتحانی و در ۸۰ شهرستان کشور آغاز شد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ امروز (پنج شنبه، ۱۶ مرداد) آغاز شد.

مقرر است این آزمون در نوبت متوالی (پنجشنبه ۱۶، جمعه ۱۷ و شنبه ۱۸ مرداد) برگزار شود.

در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند. به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند.

این دوره از آزمون کارشناسی ارشد در ۲۲۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود. ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور در نوبت صبح امروز تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ کدرشته امتحانی، در آزمون نوبت صبح جمعه، ۱۷ مرداد تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی و در نوبت صبح شنبه، ۱۸ مرداد تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ کدرشته امتحانی شرکت خواهند کرد.

بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد. همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.

خود اظهاری داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از صبح روز پنج شنبه، ۹ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و جمعه، ۱۰ مرداد به پایان رسید. تعداد ثبت نام کنندگان در خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد ۸۵ نفر هستند که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری و ۸۳ نفر در منزل قرنطینه خانگی هستند.

برای رفاه حال داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد داوطلبانی که مبتلا به کرونا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت در بیمارستان‌های تعیین شده در شهر محل آزمون سر جلسه حاضر می‌شوند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.