۳ سال از خیانت نیمار گذشت

مهاجم برزیلی سه سال پیش در چنین روزی بارسلونا را ترک کرد و به پاری سن ژرمن پیوست.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، این دوشنبه یعنی سوم آگوست سه سال از امضای قرارداد نیمار با پاری سن ژرمن می گذرد. یک جدایی جنجالی که خیلی از لحاظ ورزشی روی بارسلونا اثر گذاشت چون مهاجم برزیلی و نزدیکانش تا پایان به صورت مخفیانه مذاکره کردند و اطلاعی به باشگاه کاتالانی ندادند.

نیمار چهار فصل برای آبی اناری ها بازی کرد (۲۰۱۷-۲۰۱۳). او پیش از آن برای سانتوس بازی می کرد، تیمی که از ۱۷ سالگی در آنجا حضور داشت و فوتبال حرفه ای اش را با این تیم شروع کرد.

مهاجم برزیلی با بارسلونا دو لالیگا، سه کوپا دل ری، یک لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپرجام اسپانیا، یک سوپرجام اروپا و یک جام جهانی باشگاه ها را فتح کرد.

او در لالیگا ۱۲۳ بازی انجام داد که در ۱۱۲ دیدار از ابتدا به میدان رفت و ۶۸ بار گلزنی کرد. بهترین فصلش در ۲۰۱۶-۲۰۱۵ رقم خورد که ۲۴ گل به ثمر رساند. نیمار چهارمین بازیکن برزیلی تاریخ بارسلونا در ثبت بیشترین بازی به حساب می آید. دنی آلوس (۲۴۷ بازی)، ریوالدو (۱۵۷) و رونالدینیو (۱۴۵) بالاتر از مهاجم پاری سن ژرمن قرار دارند.

نیمار با پیراهن آبی اناری ها در همه رقابت ها ۱۰۵ گل به ثمر رساند. ۲۱ بار در لیگ قهرمانان گلزنی کرد و ۱۵ گل در کوپا دل ری به ثمر رساند. همچنین یک گل در سوپرجام اسپانیا به نام خود ثبت کرد. بر این اساس این بازیکن دومین بازیکن گلزن برزیلی باشگاه به حساب می آید که تنها ریوالدو با ۱۳۰ گل بالاتر از او قرار دارد.

مهاجم ملی پوش با پیراهن پاری سن ژرمن در ۷۳ گل (۴۷ گل، ۲۶ پاس گل) نقش داشته است. در این آمار تنها کیلیان ام‌باپه بالاتر است. مهاجم فرانسوی در ۸۴ گل تاثیر داشته است (۶۴ گل و ۲۰ پاس گل). نیمار ۴۵۴۹ دقیقه در لیگ فرانسه بازی کرده، یعنی هر ۶۲ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است (ام‌باپه هر ۷۲ دقیقه یک گل). مهاجم برزیلی با پاری سن ژرمن سه لیگ یک فرانسه، دو جام حذفی، یک جام اتحادیه و دو سوپرجام فرانسه را به دست آورده است.

او اکنون با بزرگترین چالش خود با تیم پاریسی روبرو است: لیگ قهرمانان اروپا. بازیکن برزیلی برای نخستین بار می تواند با پاری سن ژرمن در یک چهارم نهایی بازی کند و حریفش در این مرحله آتالانتا خواهد بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.