استقلال؛ متخصص جام حذفی

تیم استقلال با ۱۱ بار حضور در فینال و کسب ۷ عنوان قهرمانی جام حذفی در این رقابت‌ها پرافتخارترین تیم از این حیث محسوب می‌شود.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از خبر ورزشی، تیم‌های استقلال و سپاهان پس از دیداری که شنبه شب برگزار کردند باید تا ۹ روز دیگر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند. این دو تیم که در لیگ برتر بخت خود برای قهرمانی را از دست داده‌اند و آنجا دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند با پیروزی در دیدار جام حذفی یک گام دیگر به فینال نزدیک شده و بخت بیشتری برای رسیدن به سهمیه مستقیم پیدا می‌کنند و این در حالی است که پرسپولیس هم با قدرت دنبال دبل کردن و کسب هر دو جام همزمان در این فصل است.
استقلال پرافتخارترین
تیم استقلال با ۱۱ بار حضور در فینال و کسب ۷ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها پرافتخارترین تیم از این حیث محسوب می‌شود. استقلال در ۴ دوره هم تا فینال پیش رفته ولی با شکست در دیدار نهایی از دستیابی به این عنوان بازمانده است.
آمار استقلال در فینال‌ها
کارنامه آبی‌پوشان که پرافتخارترین تیم جام حذفی هستند به شرح زیر است:
۱- فصل ۵۷-۵۶؛ استقلال ۲ – هما صفر
۲- فصل ۶۸-۶۷؛ استقلال صفر (۵) – ملوان بندرانزلی صفر (۶)
۳- فصل ۷۵-۷۴؛ استقلال ۵ – برق شیراز یک
۴- فصل ۷۸-۷۷؛ استقلال یک – پرسپولیس ۲،
۵- فصل ۷۹-۷۸؛ استقلال ۳ – بهمن کرج یک
۶- فصل ۸۲-۸۱؛ استقلال ۴ – فجر شهید سپاسی شیراز ۳،
۷- فصل ۸۳-۸۲؛ استقلال ۲ – سپاهان ۵،
۸- فصل ۸۷-۸۶؛ استقلال ۳ – پگاه گیلان یک
۹- فصل ۹۱-۹۰؛ استقلال صفر (۴) – شاهین بوشهر صفر (یک)
۱۰- فصل ۹۵-۹۴؛ استقلال یک (۴) – ذوب‌آهن یک (۵)
۱۱- فصل ۹۷-۹۶؛ استقلال یک – خونه به خونه بابل صفر
سپاهان فینالیست قهرمان
استقلال در حالی باید با سپاهان در جام حذفی دیدار کند که این تیم هر بار در این رقابت‌ها به فینال رسیده قهرمان شده است. در واقع سپاهان یا به فینال نرفته یا اگر رفته حتماً قهرمان شده است.
استقلال تیم ۱۲۰ دقیقه‌ای
تیم استقلال این روز‌ها با بازیکنانی سر حال و پرقدرت در لیگ برتر حضور دارد. این تیم در دقایق پایانی مسابقاتش هم مانند دقایق ابتدایی به میدان می‌رود و مجید نامجومطلق نیز در تازه‌ترین اظهاراتش گفته بود که حالا ثابت شده تیم استقلال چه بدنسازی درستی انجام داده است. از این‌رو اگر دیدار استقلال و سپاهان در وقت‌های قانونی به تساوی برسد استقلالی‌ها دغدغه‌ای از این بابت برای رسیدن به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی ندارند.
پرسپولیس نزدیک به رکورد استقلال
دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در حالی برگزار می‌شود که در سوی دیگر جدول تیم پرسپولیس حضورش در دور نیمه‌نهایی را قطعی کرده و همراه با تیم‌های تراکتور و نفت مسجد سلیمان منتظر تعیین دیدار ۲۰ مرداد در استادیوم آزادی است. پرسپولیس با ۶ بار قهرمانی در جام حذفی و ۲ دوره حضور دیگر در فینال امید دارد که با کسب قهرمانی این فصل به رکورد استقلال رسیده و از این نظر با این تیم برابری کند.
قلعه‌نویی هم هست
با توجه به اینکه تا روز بازی جام حذفی شرایط جسمانی امیر قلعه‌نویی هم به مراتب بهتر از امروز شده است این احتمال نیز زیاد است که او در دیدار دوباره تیمش با استقلال این بار روی نیمکت نشسته و تیمش را از نزدیک همراهی کند.
بازی مرگ و زندگی
دیدار استقلال و سپاهان در جام حذفی حساسیتی به مراتب بیشتر از دیدار اخیر این دو تیم داراست. اگر هر یک از این دو تیم بخت سهمیه در لیگ را از دست داده باشند در جام حذفی برای کسب سهمیه مستقیم با انگیزه و روحیه‌ای دو برابر به میدان خواهند رفت تا در دیدار مرگ و زندگی برنده از زمین خارج شوند.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.