پاسخ وزارت بهداشت پیرامون وضعیت بهداشت محیط زندان‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت ادعای روزهای اخیر سازمان عفو بین‌الملل، در رابطه با بهداشت ندامتگاه‌‎های کشور در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و بی توجهی وزارت بهداشت به درخواست های سازمان زندان‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از میزان، در روزهای اخیر، سازمان عفو بین‌الملل، در طی یک خبرسازی، در رابطه با بهداشت ندامتگاه‌‎های کشور در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و بی توجهی وزارت بهداشت به درخواست های سازمان زندان‌ها پیرامون این موضوع، ادعاهایی مطرح کرده است.
در همین زمینه، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با میزان در خصوص وضعیت بهداشت محیط زندان‌ها گفت: بازرسی‌ و نظارت‌ها از زندان‌ها افزایش پیدا کرده و مشاوره‌های لازم ارائه شده است و در حال حاضر مشکل خاصی از نظر بهداشتی در زندان‌های کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه مشکل تهویه که در برخی زندان‌ها وجود داشت، برطرف شده است، ادامه داد: فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک در حد مطلوب است و همکاری مستمر در این زمینه وجود دارد؛ همچنین در این راستا تاکنون دو گزارش در ستاد ملی مقابله با کرونا هم ارائه شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه همچنین الزامات سلامت محیط و کار به همه زندان‌ها از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های حوزه بهداشت محیط، به صورت روزانه ۵۸ هزار و ۵۰۰ کلرسنجی توسط کارشناس رابط، ۶۲۰ نمونه برداری میکروبی آب با مشارکت سازمان زندان‌ها انجام می‌شود.
لاری بیان کرد: بیش از ۲۰۰ واحد و کارگاه تولیدی در زندان‌ها وجود دارد که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا، هزار و ۵۴۲ مورد بازرسی از زندان‌ها انجام شده است؛ همچنین در سه ماهه نخست امسال ۳۰۱ بازرسی انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی توضیح داد: همچنین بر اساس آخرین بررسی‌های بهداشت محیط، میزان رعایت بهداشت عمومی در زندان‌ها به بیش از ۹۳ درصد و استفاده از ماسک توسط زندانی‌ها  به حدود ۹۷ درصد رسیده است.
لاری متذکر شد: ضمنا در صورت ابتلا نیز، این بیماران در بیمارستان‌های دولتی تحت درمان قرار می‌گیرند.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.