اپل به با ارزش‌ترین شرکت دنیا تبدیل شد

شرکت اپل موفق شد به با ارزش‌ترین شرکت دنیا با ارزش ۱.۸۴ تریلیون دلار تبدیل شود.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل حالا رسما با ارزش‌ترین شرکت دنیا به حساب می‌آید. این شرکت توانست در موفقیت اخیر خود از شرکت نفت عربستانی با عنوان Saudi Armaco پیشی بگیرد و ارزش بیشتری به دست آورد. با پایان فعالیت بازار اقتصادی در روز جمعه، شرکت اپل موفق شد ارزش بازار خود را به ۱.۸۴ تریلیون دلار برساند، این در حالی است که شرکت عربستانی Saudi Armaco ۱.۷۶ تریلیون دلار ارزش دارد.

سهام شرکت اپل که از ماه مارس تا به امروز در مرحله رشد با ثبات قرار داشته است روز جمعه با ۱۰ درصد افزایش ارزش روز خود را به پایان رساند. علت این رشد سهام درآمد فوق‌العاده شرکت اخیر شرکت اپل بوده است. ارزش هر سهم این مجموعه حالا با رقم ۴۲۵.۰۴ دلار شناسایی می‌شود. درآمد کل سه ماه اخیر شرکت اپل مطابق با ۵۹.۷ میلیارد دلار بوده که رشدی ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته به حساب می‌آید. عمده سوددهی اپل از فروش دستگاه‌های مک و iPad بوده است.

این شرکت با شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه خانگی با رشد درخواست کاربران برای خرید وسیل مختلف روبه‌رو بوده است. شرکت اپل همچنین استراتژی فروش سهام‌های خود را به خریداران معرفی کرده است؛ به این صورت که فرد با خرید چهار سهم، یک سهم رایگان دریافت می‌کند.

 

درآمد ابرقدرت‌های دنیای فناوری چقدر بود؟‌

شرکت‌های بزرگ و ابرقدرت‌های دنیای فناوری مانند آمازون، فیسبوک و گوگل نیز درآمد سه ماه اخیر خود را با مخاطبین در میان گذاشتند که با توجه به آمار و ارقام نشان‌دهنده رشد خوب برای این شرکت‌ها بود. شرکت آمازون توانسته بود سود خود را به دو برابر برساند و فیسبوک نیز شاهد رشد ۱۲ درصدی آمار کاربران فعال روزانه در شبکه اجتماعی خود بود. کاربران این شبکه مجازی حالا به ۱.۷۹ میلیارد نفر رسیده.

در مجموع هر چهار شرکت آمازون، فیسبوک، گوگل و اپل در سه ماه اخیر توانسته بودند سودی ۲۸.۶ میلیارد دلاری را در بازار دنیای فناوری رقم بزنند. بر خلاف خیلی از کسب‌وکار‌ها که طی شیوع ویروس کرونا با ضرر مواجه شده‌اند، شرکت‌های دنیای فناوری در این دوران شاهد سوددهی فوق‌العاده بوده‌اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.