پیشروی قیمت نفت در سایه عقبگرد دلار

قیمت نفت روز جمعه که ارزش دلار به پایینترین حد دو سال گذشته نزول کرد، افزایش یافت با این حال نگرانیها پیرامون دورنمای تقاضا در بحبوحه افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا رشد قیمت را محدود نگه داشت.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، شاخص دلار نزدیک به پایینترین حد ۲۲ ماه گذشته در برابر سبدی از ارزها قرار گرفت. دلار ضعیفتر باعث افزایش خرید کالاهایی مانند نفت می شود که به این ارز قیمت گذاری می شوند زیرا خرید آنها را برای خریداران دارنده ارزهای دیگر ارزانتر می کند.

بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۴۳ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۴۱ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، قیمتهای نفت در تلاش برای تثبیت هستند زیرا انتظارات بالایی درباره موفقیت کنگره آمریکا برای تصویب بسته کمک مالی کرونایی دیگری وجود دارد. آمار روز گذشته آمریکا نشان داد که روند احیای اقتصادی آهسته شده و این مسئله در راه بودن کمکهای فدرال بیشتر را تضمین می کند.

شمار آمریکاییهایی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری شده اند هفته گذشته برای نخستین بار در چهار ماه اخیر به طور غیرمنتظره افزایش یافت و به ۱.۴۱۶ میلیون نفر رسید که نشان می دهد روند احیای اقتصادی آمریکا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ متوقف شده است.

آمریکا روز پنج شنبه بیش از هزار جان باخته بر اثر ابتلا به این بیماری ثبت کرد که سومین روز آمار بالای هزار مرگ در این کشور بود. در سطح جهانی بیش از ۱۵ میلیون نفر مبتلا شده و بیش از ۶۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در حالی که افزایش موارد ابتلا، نگرانیها نسبت به تجدید قرنطینه های دولتی را برانگیخته است. نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا برای نفت با تنشها میان آمریکا و چین که بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند، تشدید شده است.

آمریکا در بحبوحه وارد کردن اتهامات جاسوسی، به چین ۷۲ ساعت مهلت داد تا کنسولگری خود در هیوستون را تعطیل کند که اقدام مذکور واکنش تلافی جویانه چین را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بخش تحقیقات کالای بانک بارکلیز اعلام کرد قیمتهای نفت در صورت کندی روند احیای تقاضا برای نفت، ممکن است در آینده نزدیک اصلاح شوند. این بانک پیش بینی خود از مازاد عرضه در بازار نفت در سال ۲۰۲۰ را از ۳.۵ به ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.