احتمال عرضه گوشی‌های بعدی سامسونگ بدون شارژر؛ گلکسی در مسیر آیفون؟

سازندگان موبایل که مدت هاست بسیاری از محصولات خود را بدون هدفون روانه بازار می‌کنند، می‌خواهند شارژر را نیز از جعبه گوشی حذف کنند. گزارش جدیدی از کره جنوبی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ نیز همانند اپل احتمالاً شارژر را از جعبه برخی از گوشی‌های آینده حذف خواهد کرد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از دیجیاتو، سامسونگ در حال بررسی امکان حذف شارژر از جعبه برخی از گوشی هاست و اگر تصمیم به چنین کاری بگیرد، احتمالاً از سال آینده برخی از محصولات سری گلکسی بدون این وسیله روانه بازار خواهند شد.

شارژر یکی از لوازم جانبی اصلی گوشی بوده و حتی ارزان ترین گوشی‌ها نیز با آن به دست مشتری می‌رسند. تا همین چند سال پیش موبایل‌ها درگاه شارژ مخصوص داشتند و مثلاً نمی‌شد گوشی نوکیا را با شارژر سامسونگ شارژ کرد. اما حالا گوشی‌های اندرویدی از انواع پورت‌های USB ‌پشتیبانی کرده و دست کاربر برای شارژ بازتر شده است.

به گفته منبع یاد شده امروزه تقریباً همه مردم در خانه چند شارژر دارند که می‌توان از آن‌ها برای شارژ موبایل استفاده کرد. کابل بسیاری از شارژرها نیز از آداپتور قابل جدا شدن است و این یعنی حتی اگر کابل خراب باشد و یا به گوشی نخورد، می‌توان به آسانی آن را تعویض کرد. سامسونگ با توجه به همین مساله به فکر عرضه گوشی‌ها بدون شارژر افتاده است.

این سازنده کره‌ای سالانه صدها میلیون گوشی صادر می‌کند و حذف شارژر از جعبه نیمی از آن‌ها به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها منتهی خواهد شد. حذف شارژر حتی می‌تواند قیمت گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده این شرکت را کمتر کند. در صورتی که این شرکت تصمیم به حذف آداپتور از جعبه محصولاتش بگیرد، بدون شک آن‌ها را به صورت جداگانه خواهد فروخت، چرا که بسیاری از کاربران دوست ندارند از شارژرهای متفرقه یا گوشی‌های دیگر استفاده کنند.

معلوم نیست حذف شارژر از جعبه موبایل تا چه حد در قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد. سامسونگ احتمالاً با این کار به دنبال بهبود حاشیه سود گوشی‌هایش خواهد بود. این شرکت پیشتر با حذف هدفون از جعبه بسیاری از محصولاتش توانسته به این مهم دست یابد.

شایعات اخیر حاکی از آنند که اپل احتمالاً آیفون ۱۲ را بدون شارژر و ایرپاد به بازار عرضه خواهد کرد و برای اولین بار این رویه را شروع خواهد کرد. اگر اپل چنین کاری کند، انتظار می‌رود سامسونگ نیز سال آینده تصمیم مشابهی بگیرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.