سرنوشت لالیگا در دست مسی-راموس

کاپیتان‌های دو غول فوتبال اسپانیا دیروز در اوج بودند و نشان دادند که حالا بیش از هر زمان دیگری به نماد و محور اصلی تیم‌هایشان تبدیل شده‌اند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ورزش سه، لیونل مسی و سرخیو راموس؛ کاپیتان‌های بزرگ دو غول اصلی فوتبال اسپانیا. دو کاپیتانی که تفاوت‌شان از زمین تا آسمان است ولی هر روز بیش از پیش به نماد و محور تیمهای خود تبدیل می‌شوند. یکی جادوگر بزرگ و پا به توپ و دیگری استاد بزرگ هنرهای تاریک دفاعی. اما این دو کاپیتان یک نقطه مشترک بزرگ دارند: اراده مطعوف به پیروزی.

در میان همه بازیکنان لالیگا هیچ کس به اندازه مسی و راموس به احساساتش اجازه نمی‌دهد که در جریان مسابقات خود را به صورت زبان بدن آنها به نمایش بگذارد.

بارسلونا در دوران پساکرونا وضعیت بغرنجی داشته و صدرنشینی و اختلاف دو امتیازی با تیم دوم را به قرار گرفتن در رتبه دوم و فاصله چهارامتیازی با صدرنشین عوض کرده. تنش در رختکن بارسلونا و در مدیریت این تیم باعث شده مسی در چهار هفته اخیر چهره‌ای سرد و عبوس از خود به نمایش بگذارد. زبان بدن مسی در هفته‌های اخیر را پیشتر هم در دیگر دعواهای او با رئیس باشگاه یا با دعوای او با اریک آبیدال شاهد بودیم.

در سوی دیگر میدان، راموس که تا پیش از وقفه ناشی از کرونا با انتقادات زیادی از عملکردش در این فصل روبرو بود، از زمان شروع مجدد مسابقات فوتبال به روزهای خوبش برگشته و به یک وزنه مهم در ترکیب رئال تبدیل شده. راموس در هفت بازی رئال در این دوره ۵ گل زده و به خصوص در دو بازی اخیر رئال گلهای پیروزی‌بخش تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده.

راموس در همین دوره تعداد گلهای فصل خود را به عدد ۱۰ رساند تا به گلزن‌ترین مدافع تاریخ لالیگا تبدیل شود. در این فصل تنها یک بازیکن رئال توانسته بیشتر از کاپیتان گلزنی کند و او کریم بنزما مهاجم این تیم بوده. نقش راموس در رئال در بازی حساس دیروز بیش از پیش خودنمایی کرد. رئالی‌ها به سه امتیاز این بازی مقابل اتلتیک بیلبائو نیاز مبرم داشتند و این بازی دشوارترین بازی آنها در پنج بازی آخر فصل به حساب می‌آمد.

با اینکه برخی پیروزی‌های رئال در بازیهای اخیر را با شک و شبهه مواجه کرده و معتقدند تصمیمات داوری باعث شد مادریدی‌ها بتوانند هر هفت بازی دوران پساکرونای خود را با پیروزی پشت سر بگذارند، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که راموس هم در این پیروزی‌ها نقشی کلیدی داشته. کاپیتان با درخشش خود کاری کرده که رئال حالا در آستانه قهرمانی در لالیگا قرار بگیرد. افتخاری که از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ تا کنون دیگر قادر به رسیدن به آن نشده است.

راموس در پایان بازی دیشب تیمش در سن‌مامس گفت:” افتخارات فردی برای من در رتبه دوم اهمیت قرار دارد. مهم این است که تیم به اهدافش برسد و در هر بازی هر سه امتیاز را بدست بیاورد. خوشبختانه ما در حال حاضر می‌توانیم در هر بازی سه امتیازها را بدست بیاوریم. من اگر دنبال افتخارات فردی بودم می‌رفتم تنیس بازی می‌کردم. فوتبال یک ورزش بسیار زیبا و تیمی است. پیروزی در قالب یک تیم واقعا زیبا و خوشایند است”.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.