پرده‌برداری از ابتلای استقلالی‌ها و مجیدی به یک ویروس عجیب

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در بیش از نیمی از مسابقات پس از زدن گل، خیلی زود دروازه‌اش باز شده و بردهای خود را از دست داده‌ است.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از ایرنا، هفت برد، پنج مساوی و سه باخت. این آمار فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال در ۲ مقطعی است که هدایت این تیم را به عهده داشته است. یک بار در اواخر فصل قبل که در مجموع پنج بازی را شامل شد و حالا که ۱۰ بازی از حضورش به عنوان نفر او کادر فنی می‌گذرد. آمار و ارقام نشان می‌دهد که اعداد فرهاد با توجه به سابقه مربیگری‌اش چندان بد نیست. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم هر سه باخت مجیدی در پنج دیدار اخیر رقم خورده است.

اما کمی به عملکرد فرهاد و تیمش باید دقت بیشتری داشته باشیم و این نکته را در نظر بگیریم که هنوز برای ارزیابی اینکه شماره هفت سابق آبی‌ها مربی خوبی هست یا خیر، زود است. یکی از ایرادات موجود در کار فرهاد و تیمش این است که آنها بعد از به ثمر رساندن گل مستعدتر از هر زمان دیگری برای دریافت گل هستند. گل‌هایی که در فاصله یک تا ۳۷ دقیقه به آنها زده شده و باعث شده بردهای این تیم به تساوی و گاهی تساوی‌ها به باخت تبدیل شود.

آغاز ماجرا با استقلال خوزستان که به خیر گذشت

با هم چند مثال را در این باب مرور می‌کنیم. هفته بیست و هشتم لیگ هجدهم. اولین بازی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی. استقلال مقابل هم‌نام قعرنشین خود قرار گرفت و ابتدا در دقیقه ۲۶ به گل رسید اما ۲ دقیقه بعد گل تساوی را دریافت کرد. رضا کریمی در دقیقه ۶۸ گل دوم را برای استقلال به ثمر رساند اما تیم خوزستانی ۱۱ دقیقه بعد بار دیگر کار را به تساوی کشاند. البته که در پایان تیم فرهاد با نتیجه چهار بر ۲ به برتری رسید.

حذف از آسیا با ضد حال جونیور

بازی بعدی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل بود. روزبه چشمی در دقیقه ۵۴ گل زد و ورزشگاه غرق در شادی شد اما تنها یک دقیقه بعد جونیور در آن جو عجیب توانست کار را به تساوی بکشاند و تقریبا همانجا بود که نماینده ایران از صعود به دور بعدی ناکام ماند.

پیروزی بزرگ مقابل رقیب سنتی که پرپر شد

به لیگ نوزدهم بیاییم. هفته نوزدهم. استقلال در شهرآورد پایتخت به مصاف پرسپولیس رفت. ۲ بار آبی‌ها جلو افتادند اما هر ۲ بار گل‌های ارسلان مطهری جبران شدند. یک بر ۱۵ دقیقه بعد و یک بار ۳۷ دقیقه بعد. پیروزی بزرگ و ۶ امتیازی که در دقیقه ۸۹ از بین رفت.

از دست رفتن سه امتیاز آسیایی در فصل جدید

بازهم لیگ قهرمانان آسیا. گل برای استقلال در دقیقه ۲۴ و گل تساوی برای الشرطه در دقیقه ۴۷ و از دست رفتن ۲ امتیاز در اولین بازی مرحله گروهی. جدال با الاهلی. زدن گل تساوی در دقیقه ۲۲ توسط ارسلان مطهری و دریافت گل دوم تنها هفت دقیقه بعد که منجر به ثبت اولین شکست فرهاد با استقلال شد.

تکرار مکررات مقابل ذوب، فولاد و سایپا

دیدار با ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی. محمد دانشگر در دقیقه ۲۹ استقلال را پیش انداخت اما ۲۰ دقیقه بعد این گل توسط دارکو بیدوف جبران شد. البته که در پایان استقلال به پیروزی ۲ بر یک رسید.

دیدار با فولاد خوزستان در اولین بازی پس از بازگشایی. آبی‌ها به اهواز رفتند. گل نخست در دقیفه ۱۲ توسط روزبه چشمی زده شد اما ۱۵ دقیقه بعد گل تساوی به وسیله موسی کولیبالی به دروازه سید حسین حسینی رسید. فولاد در نیمه دوم گل برتری را زد و برنده این مسابقه شد. چند روز بعد جدال با سایپا و این بار هم گل دقیقه ۱۶ مسعود ریگی که در پایان نیمه نخست پاسخ داده شد و این مسابقه هم با توقف فرهاد و شاگردانش تمام شد.

فرهاد درگیر با این اپیدمی

مشاهده کردید؟ استقلال ۱۰ بار از این طریق ضربه خورده است. تیمی که بعد از زدن گل و در حالی که باید روحیه بسیار خوبی داشته باشد در نگه داشتن نتیجه ناکام می‌ماند. توانایی کنترل مسابقه را ندارد و از همین راه بارها ضربه می‌خورد. هشت بازی مختلف شاهد وقوع این اتفاق بودیم؛ یعنی در بیش از نیمی از بازی‌هایی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بوده است. در کنار این مسائل نباید فراموش کنیم که استقلال ۲ بار هم مقابل العین و نفت مسجدسلیمان بازی باخته را با برد عوض کرد. در دیدار مقابل سپیدرود نیز استقلال بعد از زدن گل دوم یک بار دروازه‌اش باز شد اما تاثیری در نتیجه در آن برهه از مان بازی نداشت و تا پایان نیز همین‌گونه بود.

باید دید مجیدی و دستیارانش در دیدار برابر پارس جنوبی جم چه راهکاری برای این معضل و این ویروس عجیب در تیمشان دارند. معضلی که در لیگ قهرمانان آسیا ۲ برد و یک تساوی را از آنها گرفت. در لیگ نوزدهم هم سه برد آبی‌ها به خاطر همین نقیصه تبدیل به ۲ تساوی و یک باخت شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.