ظریف: آمریکا مبانی بشری را رعایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا مانع دسترسی قربانیان شیمیایی جنگ تحمیلی به دارو شده است، گفت: دولت آمریکا در سلاح شیمیایی، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت نمی‌کند.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» روز شنبه در کنگره تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی در بنیاد شهید که به‌شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ما در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشی‌گری را  همزمان می بینیم. انسانیت و قدرت ایثارگرانی که هیچ گاه از دایره انسانیت خارج نشدند و هیچ گاه مقابله به مثل نکردند و این افتخار را برای جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت کردند که ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشیگری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: سازمان ملل متحد چند بار هم نگرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق و هم ادعاهای عراقی‌ها علیه کشورمان را بررسی و بازرسی کرد و در همه این رسیدگی ها و بازرسی‌ها به این نتیجه متقن رسید که آن طرفی که از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده، رژیم صدام بوده است.

ظریف خاطر نشان کرد: اولین باری که شورای امنیت سازمان ملل استفاده عراق از سلاح شیمیایی را محکوم کرد پایان جنگ ایران و عراق بود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز آمریکا داروهایی که برای قربانیان شیمیایی و داروهایی که برای بقیه ایثارگران و همچنین داروهایی که برای بیماران مختلف نیاز است را از طریق تحریم های غیر انسانی مانع می‌شود.

ظریف تصریح کرد: دولت آمریکا نه در سلاح شیمیایی مبانی بشری را می شناخت و نه در تحریم‌ها مبانی بشری را می شناسد و نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می‌کند.

ادامه دارد …

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.