توئیتر حساب‌های غیرواقعی را حذف می‌کند

توئیتر روز پنجشنبه اعلام کرد میلیون‌ها حساب کاربری در هفته به چالش کشیده می‌شوند تا از این طریق حساب‌های غیرواقعی شناسایی و حذف شوند.

رئیس بخش فناوری شرکت توئیتر، پرگ اگروال، روز پنجشنبه اعلام کرد که این مجموعه هر هفته میلیون‌ها حساب کاربری را به چالش می‌کشد تا از صحت فعالیت آن‌ها توسط یک انسان مطمئن شود و در غیر این صورت ربات‌های موجود در این شبکه اجتماعی را حذف کند.

استفاده از حساب‌های غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی مسئله‌ای است که تمامی شرکت‌های این چنینی از آن رنج برده و سعی در پاک‌سازی آن دارند. این مشکلات از سال ۲۰۱۶ و با حمله سایبری روسیه به آمریکا برای تأثیرگذاری در انتخابات این کشور شدت گرفت. اگروال طی کنفرانس فناوری Collison from Home مطرح کرد که دسته‌های زیادی از حساب‌های غیرواقعی وجود دارد که می‌توانند مورد سوءاستفاده افراد مجرم قرار گیرند.

 

انواع حساب‌های تقلبی در توئیتر

برخی حساب‌ها به طور خودکار فعالیت می‌کنند در حالی که مابقی ربات‌هایی هستند که گاهی توسط انسان‌ها نظارت می‌شوند. اگروال همچنین در مصاحبه خود اظهار داشت که توئیتر در مدت اخیر میلیون‌ها حساب کاربری خطاکار را از شبکه خود حذف کرده و برخی موارد حتی پیش از آن بوده که کاربر دیگری شاهد فعالیت این حساب‌های کاربری باشد. بر اساس گفته‌های این شخص، شرکت با تحت نظر قرار دادن رفتار کاربران به دنبال الگو‌های متفاوت می‌گردد تا به این صورت حساب‌های غیرواقعی را شناسایی کند.

زمانی که سیستم نظارت توئیتر ناهنجاری‌هایی را ببیند که توسط یک حساب کاربری واقعی امکان پذیر نیست، کاربر تقلبی تحت نظر قرار گرفته و سپس حذف می‌شود. اگروال در ادامه توضیح داد شناسایی حساب‌های غیرواقعی همیشه هم آسان نیست چرا که هزاران حساب کاربری بدون تصویر وجود دارند که به ربات‌ها شباهت دارند، اما در واقع توسط انسان‌ها کنترل می‌شوند. طبق حرف‌های رئیس بخش فناوری شرکت توئیتر، تشخیص حساب‌های تقلبی که به نظر واقعی می‌آیند از دیگر مراحل بسیار دشوارتر است. وی در آخر گفت: «حساب‌های تقلبی خطرناک در واقع هیچ شباهتی به ربات‌ها ندارند».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.