کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور از فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور خبر داد و گفت: دمای هوا از روز جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، گفت: امروز بعدازظهر (پنجشنبه ۵ تیر)  در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعد از ظهر جمعه (۶تیر)  تا روز دوشنبه (۹تیر) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز شنبه ( ۷تیر) و طی روز یکشنبه (۸تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. این وضعیت از اواخر وقت یکشنبه (۸تیر) و روز دوشنبه (۹تیر) برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه دمای هوا از روز جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یاد، اظهار کرد: شایان ذکر است طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در برخی مناطق شرق و جنوب شرق بویژه منطقه زابل، موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۵ و ۶تیر) خلیج فارس و از بعدازظهر پنجشنبه تا شنبه( ۷تیر) دریای خزر مواج است.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۶ تیر) صاف گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۷تیر) صاف گاهی وزش باد و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.