نگرانی امام درباره آیت‌الله خامنه ای و هاشمی رفسنجانی چه بود؟

عضو حزب موتلفه در بیان خاطراتش می گوید: هفته‌ای یک یا دو روز آقای‌ هاشمی و رهبر انقلاب با هم دیدار داشتند. نظرات خود را با آقای خامنه‌ای بیان می‌کرد، اما اگر اختلاف نظری وجود داشت، در نهایت نظر رهبر انقلاب را ملاک قرار می‌داد.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از خبرآنلاین، سابقه رفاقتش با حضرت آیت الله خامنه ای قدمتی بس دور و دراز دارد، از ۶۰ سال پیش و دوران مبارزات انقلابی.

صحبت از ابوالفضل توکلی بینا است که از اعضای قدیمی حزب موتلفه اسلامی است و در دولتهای سازندگی، اصلاحات و اصولگرا نهم و دهم مشاور روسای جمهور در امور اصناف بوده است.

او اخیرا در گفتگویی که با خبرگزاری فارس داشته است به خاطراتی از رفاقت ۶۰ ساله اش با رهبر انقلاب اشاره کرده است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می دهیم؛

*آقای‌ هاشمی خیلی به امام نزدیک بود؛ به‌گونه‌ای که هر وقت از تهران خارج می‌شد، امام، برّه نذر می‌کرد تا او سالم برگردد.‌ هاشمی یک بعدازظهر خدمت امام می‌رسد و بی‌رودربایستی می‌خواهد درباره رهبری در آینده با امام صحبت کند و امام در آن جلسه می‌فرمایند: «تا آقا سیدعلی هست، مشکلی ندارید».

*من از سال ۳۹ با ایشان ارتباط داشتم. از آن سالی که من ایشان را می‌شناسم تا الان هیچگونه تغییری نکرده است. آقای خامنه‌ای خیلی آدم مستحکم و راست‌قامتی است. گاهی اوقات انسان می‌بیند فردی از وقتی کوچک‌ترین مسئولیتی را می‌پذیرد، جواب سلام آدم را نمی‌دهد.

*رهبر انقلاب هیچ تغییری نکرده است و به قول قدیمی‌ها سیمش وصل است. یکی از بستگان ما که در آمریکا زندگی می‌کند، می‌گفت: به یکی از این سناتورهای آمریکا که استاد ادیان هم است، گفتم چقدر آمریکایی‌ها خودخواه هستند. با وجود اینکه آمریکا و اسرائیل بمب اتم دارند، اما با داشتن انرژی هسته‌ای توسط ایران مخالفت می‌کنند. استاد گفت: من به عنوان استاد ادیان به قم رفتم و همه آخوندها را می‌شناسم، اما یک آخوند می‌شناسم که خیلی با بقیه فرق دارد. آن هم رهبرتان است.

*امام قبل از رحلت، حضرت آقا و آقای‌ هاشمی را نزد خود فرا می‌خوانند و تاکید می‌کنند من نگرانم روزی بین شما اختلاف پیدا شود. آقای‌ هاشمی کراراً این خاطره را برای ما نقل می‌کرد. در مسایل جاری کشور پیش می‌آمد که نظرش با امام متفاوت باشد، اما نظرش را می‌گفت، ولی در نهایت نظر امام را اجرا می‌کرد. ارتباط او با آقای خامنه‌ای هم همینطور بود.

*هفته‌ای یک یا دو روز آقای‌ هاشمی و رهبر انقلاب با هم دیدار داشتند. نظرات خود را با آقای خامنه‌ای بیان می‌کرد، اما اگر اختلاف نظری وجود داشت، در نهایت نظر آقای خامنه‌ای را ملاک قرار می‌داد. آقای‌ هاشمی ارتباط موثری با جریان‌های سیاسی داخلی داشت و یکی از نعمت‌های خدا برای انقلاب بود تا این جناح‌ها را حفظ کند.

*در مسئله خبرگان که آیت‌الله مهدوی کنی رئیس خبرگان شد، روزی من و دکتر غفوری‌فرد و آقای عسکراولادی و دکتر بادامچیان و مهندس حبیبی و آقای میرسلیم به دفتر آقای‌ هاشمی رفتیم. دو ساعت بدون تعارف با آقای‌ هاشمی گفت‌وگو کردیم. آقای مهدوی‌کنی هم اهل دنیا نبود. آقای خامنه‌ای دلش می‌خواست آقای مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان شود. آقای‌ هاشمی گفت: اگر من احساس کنم که آقای مهدوی می‌خواهد رئیس خبرگان شود، من اصلا نامزد نمی‌شوم.

*آقای مهدوی‌کنی و هاشمی رفسنجانی، هم دیگر را دوست داشتند. آیت‌الله امامی کاشانی را خدمت آقای مهدوی کنی می‌فرستند که ببیند آقای مهدوی کنی تمایل دارد رئیس مجلس خبرگان شود یا خیر. وقتی آقای‌ هاشمی تمایل مهدوی کنی را دید، نامزد نشد. شخصیت‌های بزرگی را در انقلاب از دست دادیم که باعث حفظ این انقلاب شدند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.