ترامپ به دنبال فروپاشی برجام تا قبل از انتخابات ۲۰۲۰ است

المانیتور در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد که هدف اصلی دولت ترامپ از بهانه‌جویی‌ها و اقدامات اخیر، فروپاشی برجام تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است تا از آن به عنوان یک دستاورد سیاست خارجی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایلنا، لغو تحریم تسلیحاتی ایران، تهدید جدی علیه منافع آمریکا محسوب نمی‌شود؛ چراکه استراتژی نظامی ایران حمایت از گروه‌های مقاومت در غرب آسیا است و دلیلی ندارد این استراتژی را کنار بگذارد. همچنین آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، بودجه زیادی برای خریدهای تسلیحاتی در اختیار ایران قرار نمی‌دهد. از سویی دیگر راهبرد دفاعی ایران، تمرکز بر خودکفایی در برنامه موشکی و پدافندی علیه نیروهای متجاوز است و با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه آن، دلیلی ندارد که به خریدهای تسلیحاتی سنگین روی بیاورد.

از طرفی قدرت‌های غربی به جای تمدید تحریم‌ها، می‌توانند با مذاکره با روسیه و چین، آن‌ها را از فروش برخی تسلیحات خطرناک مانند موشک‌های کروز ضدکشتی روسی، منصرف کنند. به نظر می‌رسد که هدف اصلی دولت ترامپ از این بهانه‌جویی‌ها و اقدامات، فروپاشی برجام تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است تا از آن به عنوان یک دستاورد سیاست خارجی در تبلیغات انتخاباتی استفاده کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.