بانک حکمت ایرانیان در بانک سپه ادغام شد

بانک حکمت با هدف ساماندهی نظام بانکی به عنوان نخستین بانک نظامی امروز (شنبه) در بانک سپه ادغام شد، در گام بعدی قرار است چهار بانک و موسسه اعتباری انصار، قوامین، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر نیز فرایند ادغام را طی کنند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایرنا، طرح ادغام ۵ بانک و موسسه مالی نظامی در بانک سپه با هدف ساماندهی شبکه بانکی کشور از اواخر سال ۹۷ آغاز شده و گام به گام در حال اجراست.

قرار بوده است بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند که روند ادغام آنها در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش روز شنبه بانک سپه، «محمدکاظم چقازردی» در این باره گفت: در پی اعلام ریس کل بانک مرکزی مبنی بر برگزاری مجامع بانک‌های حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد در هفته جاری، بانک سپه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این دو بانک را فراهم کرد و در اولین گام مجامع مربوط به بانک حکمت ایرانیان با حضور اکثریت سهامداران در روز شنبه (۱۰ خردادماه) برگزار شد.

وی اظهار داشت: با برگزاری مجامع ادغام حکمت ایرانیان، این بانک نخستین بانک وابسته به نیروهای مسلح است که رسماً در بانک سپه ادغام می‌شود و از روز یکشنبه یازدهم خردادماه سال جاری شعب بانک سابق حکمت ایرانیان با تابلوهای بانک سپه آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.

چقازردی اظهار داشت: بانک سپه تمامی تمهیدات اجرایی شامل عملیات حوزه شعب، به‌کارگیری نرم‌افزار واسط برای ارائه خدمات مشتریان، نصب تابلوهای بانک سپه، صدور احکام کلیه مسئولان و پرسنل شعب از سوی بانک سپه، ابلاغ راهبردها و دستورالعمل‌های اجرایی بانک سپه متناسب با ساختار مصوب هیئت‌مدیره بانک سپه را انجام داده است.

مدیرعامل بانک سپه ابراز امیدواری کرد با هماهنگی به‌عمل‌آمده مجامع سایر بانک‌های ادغام شونده طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده به‌زودی انجام گیرد.

علاوه بر ادغام شعب، قرار است شرکت های زیرمجموعه بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح نیز تعیین تکلیف شوند.

بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح دارای ۲۸۵ شرکت هستند که بانک سپه باید با اجرای راهکارهای انحلال، ادغام، واگذاری و ادامه فعالیت، این شرکت‌ها را تعیین تکلیف کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.