ربیعی: قاچاق کفش و پوشاک یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخش کفش و پوشاک، لوازم خانگی و قطعات خودرو اقلام درشت قاچاق کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: قاچاق کفش و پوشاک یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، علی ربیعی طی سخنانی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تبریک روز جهانی ارتباطات به جامعه ارتباطات و اطلاع رسانی کشور، گفت: امیدوارم به برکت شب‌های قدر و تلاش‌های اعضای این جامعه تا امروز و تداوم آن در آینده، بتوانیم جامعه‌ای فعال تر و پویاتر در مقابله با همه مشکلات، به ویژه در مسیر مبارزه با کرونا و مقاومت در برابر تحریم، داشته باشیم تا به بهبود زندگی مردم کمک کند.

وی افزود: در اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز فعال بودم و دو نظر در این زمینه وجود داشت، یکی اساساً مخالف تشکیل این گونه ستادها در ساختار دولت هستند اما یک نظر قوی تر وجود دارد که ما با توجه به ساختار اقتصادی و جغرافیایی و مرزهای کشور نیازمند به چنین ستادی هستیم. قطعا لایه‌هایی در این ستاد است که دیده نمی شود، ارتباط مستقیم با توسعه و برنامه‌های آن دارد.

ربیعی با اشاره به ارتباط فعالیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برنامه های توسعه کشور تصریح کرد: فعالیت این ستاد با حفظ اشتغال و فقرزدایی و تولید در کشور نیز ارتباط مستقیم دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به دوبخش قاچاق ورودی و خروجی کالا از کشور گفت: بیشترین قاچاق ورودی به کشور در بخش کفش و پوشاک، لوزام آرایش و لوازم خانگی و قطعات خودرو است که اقلام درشت قاچاق را تشکیل می‌دهد و تنها در دو بخش کفش و پوشاک ظرفیت یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.