محکومیت مرد آمریکایی به ۱۸ ماه زندان به خاطر تهدید به ترور ترامپ

بر اساس اعلام دادستانهای آمریکا، یک مرد ۳۶ ساله آمریکایی اهل ایالت تگزاس این کشور به اتهام تهدید به ترور دونالد ترامپ، به ۱۸ ماه حبس در زندانهای فدرال این کشور محکوم شده است.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایسنا، بر اساس بیانیه‌ای که دفتر “ارین نیلی کاکس”، دفتر دادستان دالاس آمریکا منتشر کرده، “مایکل گدلو”، مرد ۳۶ ساله تگزاسی که متهم به تهدید به ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده، حکم محکومیت و مجازاتش را روز جمعه دریافت کرد. او ماه دسامبر از بابت اتهام تهدید کردن دونالد ترامپ اقرار به گناهکاری کرده بود.

گدلو بر طبق اسناد مربوط به اقرارش به گناهکاری، اعتراف کرده به این که در شبکه‌های اجتماعی تهدید به ترور دونالد ترامپ کرده از جمله در ویدیویی که در یوتیوب منتشر کرده، اظهار داشته است: من منتظرم ترامپ به دالاس سفر کند تا او را ترور کنم.

دادستان‌های آمریکایی در جلسات دادگاه گفتند، گدلو در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۸ در خیابان نزدیک به هتل آدولفوس شهر دالاس ۳۰ دقیقه قبل از آنکه ترامپ برای شرکت در یک جلسه جذب کمک‌های مالی به آنجا برسد، رصد شده است.

همچنین پلیس دالاس مشاهده کرد که گدلو یک پلاکارد با نوشته “ترامپ را بکشید” به دست داشته و زمانی که او فریاد می‌زد “رئیس جمهور را بکشید” او را بازداشت کرده است.

دادستانها همچنین خاطرنشان کردند، سرویس مخفی آمریکا که مسئولیت محافظت از جان رئیس جمهور را بر عهده دارد تحقیقاتی را در این زمینه با کمک پلیس دالاس اجرا کرده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.