آغاز عملیات بزرگ الحشد الشعبی و ارتش عراق در الانبار

نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش عراق از بامداد امروز (پنجشنبه) عملیات امنیتی گسترده ای را در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی استان الانبار (غرب عراق) آغاز کردند.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از ایرنا، ستاد خبری فرماندهی الحشد الشعبی در بیانیه ای بر این عملیات نام «قهرمانان پیروزی دوم» نهاده و افزوده است که هدف این عملیات تامین امنیت مرزهای غربی عراق و مناطق بیابانی در بخش جنوب غربی استان الانبار است.

فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز در بیانیه ای جداگانه افزوده است که این عملیات مناطق جنوبی بزرگراه (بغداد – مرز الطریبیل) و مناطق «السلیجیه»، «جزیره الکرمه»، «وادی ثمیل» و «وادی القذف» را در غرب و جنوب غربی الانبار در بر می گیرد.

فرمانده عملیات مشترک ارتش و الحشد الشعبی در استان الانبار نیز در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که عملیات الحشد الشعبی با کمک نیروها و پشتیبانی بالگردهای ارتش آغاز شده است.

«قاسم مصلح» از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی افزوده است که چهار تیپ الحشد به علاوه چهار تیپ ارتش، یک دسته از نیروهای الحشد منطقه «الرطبه»، بخش درمانی، مهندسی نظامی، نیروهای مبارزه با مین، سازمان اطلاعات و امنیت، بخش زرهی و رسانه به علاوه معاونت پشتیبانی با کمک بالگردهای ارتش در این عملیات حضور دارند.

وی خاطر نشان ساخته است که عملیات از چهار محور اصلی آغاز شده و در یک محور نیروهای ارتش و الحشد با همدیگر عمل می کنند که نشان دهنده هماهنگی عالی بین این دو نیروی نظامی است.

به گفته مصلح، مناطقی که در آن عملیات صورت می گیرد در طول روزهای گذشته شاهد تحرکات دشمن (گروه های تروریستی) بوده و نیروهای شرکت کننده برای تامین امنیت مناطق غرب الانبار دست به این عملیات گسترده زده اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.