ماسک گرافینی چیست؟

شرکت آمریکایی «LIGC Applications» ماسکی به نام «Guardian G-Volt» تولید کرده که می توان آنرا ضدعفونی و دوباره استفاده کرد. این ماسک که بوسیله گرافین جلوی ذرات مختلف را می گیرد، از اواخر سال جاری میلادی به دست خریداران خواهد رسید.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از دیجیاتو، به گفته شرکت آمریکایی «LIGC Applications»، ماسک  گرافینی به کمک فیلتر گرافینی از ورود ۹۹ درصد از ذرات بزرگتر از ۰.۳ میکرومتر و ۸۰ درصد از ذرات کوچکتر از ۰.۳ میکرومتر به دستگاه تنفسی جلوگیری می کند. برای مقایسه، ماسک N۹۵ جلوی ۹۵ درصد از ذرات بزرگتر از ۰.۳ میکرومتر را می گیرد.

کاربر می تواند ماسک Guardian G-Volt را از طریق پورت USB به پاور بانک متصل کند. با این کار جریان برق خفیف در سطح ماسک پخش شده و تمام ذرات به دام افتاده در فیلتر گرافینی از بین می روند. کاربر پس از رسیدن به منزل ماسک را در داک مخصوص قرار می دهد که به طور کامل ماسک را ضدعفونی و برای استفاده مجدد آماده می کند.

گرافین به کار رفته در این ماسک از نوع القایی لیزری است که توانایی به دام انداختن باکتری را داشته و با عبور جریان الکتریسیته، سطح ماسک را استریلیزه می کند. زمانی که نیاز به تعویض ماسک باشد، لامپ LED تعبیه شده در آن چشمک می زند.

شرکت LIGC Applications کمپین جمع آوری کمک های مالی برای ماسک خود را در سایت Indiegogo آغاز کرده و بناست اولین سری آن را از ماه سپتامبر سال جاری میلادی با قیمت تقریبی ۴۰ دلار به فروش برساند.

مدیر شرکت «LIGC Applications» می گوید آنها از چند سال قبل در حال توسعه ماسک Guardian G-Volt بوده اند و از اینکه می توانند همزمان با شیوع ویروس مرگبار کرونا، چنین محصولی را به دست مردم برسانند، ابراز خوشحالی کرد.

گرافین (Graphene) از خصوصیات شگفت انگیز متعددی از جمله رسانایی بالا و ضدباکتری بودن برخوردار است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.