ملیت سومین عامل حملات انتحاری پاریس مشخص شد

«فواد محمد عقاد» به عنوان سومین عامل انتحاری سالن کنسرت «باتاکلان» پاریس معرفی شد که بدین ترتیب مشخص شد، هر سه تروریست مهاجم به این سالن کنسرت، «فرانسوی» بودند.

سومین عامل انتحاری سالن کنسرت «باتاکلان» پاریس، یک فرانسوی اهل استراسبورگ و با پیشینه عضویت در داعش و فعال در سوریه معرفی شد. وی یکی از اعضای گروه ده نفره جوانان افراط گرای محله «منو» در استراسبورگ بوده که در دسامبر (آذر/ دی) سال 2013 میلادی به سوریه رفتند.

دو تن از اعضای این گروه در سوریه کشته شدند و بیشتر آن ها در بهار 2014 میلادی به فرانسه بازگشتند. این افراد یک ماه پس از بازگشت به فرانسه بازداشت شدند اما این عامل انتحاری که نامش منتشر نشده است در زمان بازداشت همچنان در سوریه به سر می برد.

پیشتر دو عامل انتحاری دیگر باتاکلان، «عمر اسماعیل مصطفی» 29 ساله و «سامی امیمور» 28 ساله دو فرانسوی متولد حومه پاریس، معرفی شده بودند. در حملات تروریستی پاریس در 13 نوامبر 2015(22 آبان)، دو انفجار انتحاری در نزدیکی استادیوم فوتبال در «سن دونی» و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه روی داد.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت باتاکلان بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80نفر به همراه سه عامل انتحاری کشته شدند.

این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه بود که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت گرفت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را که به مرگ 130 تن و مجروح شدن بیش از 350 تن دیگر منجر شد، برعهده گرفت.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.