افزایش چهار برابری مصرف گاز در شمال غربی کشور پس از کاهش شدید دمای هوا

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش شدید سرمای هوا در روزهای اخیر میزان مصرف گاز در شمال غربی کشور را تا چهار برابر افزایش داده به طوری که مصرف گاز استان آذربایجان شرقی به 45 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

ولی الله دینی در نشست خبری با تشریح وضعیت مصرف گاز در مناطق شمال غربی و استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان از جمله مناطق سردسیری هست که مصرف گاز خانگی بالایی دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی حدود 24 میلیون متر مکعب است که پیش بینی می شود با توجه به کاهش دما و برودت هوا به 40 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

دینی ادامه داد: سال گذشته 6 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب گاز در استان آذربایجان شرقی مصرف شد که تخمین زده می شود امسال به هشت میلیارد مترمکعب برسد.

وی درباره روند تامین گاز نیروگاه ها نیز گفت: امسال تامین گاز نیروگاه ها نسبت به سال های گذشته روند خوبی داشته به طوری که پارسال کمتر از 600 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه ها ارسال شد اما امسال یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز به آنها تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه 95 درصد خانوارهای استان از نعمت گاز برخوردارند، افزود: استان آذربایجان شرقی با یک میلیون و 362 هزار مشترک گاز طبیعی، پس از استان های تهران، خراسان و اصفهان در رتبه چهارم قرار دارد.

دینی اضافه کرد: 100 در صد مناطق شهری و 84.2 درصد روستاهای این استان گازرسانی شده اند و حدود هفت هزار مشترک صنعتی نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: 154 جایگاه سی.ان.جی این استان نیز روزانه حدود یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 800 مترمکعب گاز مصرف می کنند.

دینی همچنین با تشریح برنامه های در دست اجرا برای گازرسانی به روستاهای فاقد شبکه گازرسانی، گفت: طبق برنامه باید 2400 روستا تا پایان برنامه ششم گازدار شوند که تاکنون به 1375 روستا گازرسانی شده است.

وی اضافه کرد: 350 روستا در سال 95 و 200 روستا در سال 96 گاز رسانی می شوند؛ بقیه روستاهای دوردست بالای 20 خانوار نیز از طریق سی.ان.جی گازرسانی خواهند شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.