سازمان جهانی بهداشت: سیگاری‌‌ها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا

سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض ابتلا به کرونا هستند، انتقال ویروس کرونا از راه هوا را رد کرد و نسبت به احتمال شیوع مجدد ویروس در کشورهای آسیایی و حوزه اقیانوس آرام هشدار داد.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: افراد سیگاری ریسک بالاتری از ابتلا به کووید-19 را دارند.

این سازمان بیان می‌‌کند به دلیل اینکه دست‌‌های افراد سیگاری در هنگام سیگار کشیدن با لب‌‌هایشان تماس دارد، خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا را دارند.

سیگاری‌‌ها عموماً دچار مشکلات ریوی هستند و یا سیستم ایمنی آنها تضعیف شده و ظرفیت ریه آن‌‌ها به دلیل استعمال دخانیات کاهش یافته است و این امر نیز می‌‌تواند سیگاری‌‌ها را در خطر بالاتری از ابتلا به کووید19 قرار دهد؛ همچنین شلنگ قلیان می‌‌تواند جایگاه خوبی برای تجمع ویروس باشد و فرد را به بیماری کرونا مبتلا کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید کرده است که شرایطی که نیاز به اکسیژن را افزایش یا توانایی بدن در استفاده صحیح از آن را کاهش می‌‌دهد، بیماران را در معرض خطر جدی التهاب ریه قرار می‌‌دهد.

ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌‌شود

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که کروناویروس عمدتاً از طریق قطرات ناشی از سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد آلوده منتقل می‌‌شود.

این سازمان تأکید کرده است که افراد برای حفظ سلامتی خود در برابر این ویروس باید فاصله بیش از یک متری خود را با دیگران حفظ و سطوح را مکرراً ضدعفونی کنند؛ دستان خود را با شوینده‌‌های بر پایه الکل اتانول و یا آب و صابون بشویند و از تماس دست‌‌ها با چشم، دهان و بینی پرهیز کنند.

خوش‌‌بینی نسبت به کرونا ممنوع!

WHO نسبت به احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا به کشورهای آسیایی و حوزه اقیانوس آرام هشدار داده است. مسئولان این سازمان معتقدند که کاهش میزان شیوع بیماری کرونا نباید باعث ایجاد خوش‌‌بینی نسبت به شیوع این بیماری در این کشورها شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.