تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای ایران و دنیا در مشهد مقدس

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولد نخستین نوزاد مبتلا به کرونای جهاد و ایران در ‌بیمارستان امام رضا (ع) مشهد خبر داد.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، در تاریخ هشتم فروردین ماه ۹۹ در بیمارستان امام رضا(ع) نوزادی با وزن ۹۰۰ گرم به دنیا می آید که به علت خفگی زایمان، افکار نوزاد دچار مشکل می‌شود.

دکتر فرهت عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این عمل گفت: پزشکان اتاق زایمان بلافاصله نوزاد را احیا می‌کنند اما با توجه به اینکه مادر نوزاد مشکوک به کرونا بوده‌ است، نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان بستری می‌شود.

وی با بیان اینکه  علت مشکل تنفسی نوزداد بعد از ۲۴ ساعت کمی بهتر می‌شود، افزود: در روز دوم نوزاد از دستگاه تنفسی خارج می‌شود و امیدواریم با کمک تیم پزشکی این نوزاد با سلامت تحویل خانواده شود.

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد پلاکت نوزاد ۳۵ هزار و پی‌سی‌ار نوزاد مثبت است، تصریح کرد: پس از تولد با توجه به مشکوک بودن مادر به ویروس کووید ۱۹، نوزاد تحت بررسی و آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرد که نتایج ابتلاء به ویروس مثبت اعلام می‌شود.

وی ببا بیان اینکه این نوزاد نخستین نوزاد با وزن ۹۰۰ مبتلا به کرونا ‌در سطح ایران و دنیاست، ادامه داد: در چند روز اخیر ۳ مادر کرونا مثبت نیز در این بیمارستان زایمان داشته اند که در بررسی‌های صورت گرفته تست کرونای نوزادان منفی بود و از بیمارستان مرخص شدند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.