خبر خوب معاون وزیر بهداشت درباره روند شیوع کرونا در برخی از استان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از مهر، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت پیش از ظهر امروز در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: اولین مورد کرونا مثبت در قم بود، روز ۲۹ بهمن ماه به ما اطلاع دادند یک موردی است که با آنفولاآنزا فرق می‌کند و بعد با دستور وزیر به قم رفتیم و آزمایش‌های دیگر را انجام دادیم و نتیجه کرونای آن دو بیمار مثبت اعلام شد و بعد از آن هم به گیلان رفتیم و آنجا هم مواردی بودند که تست کرونا آنها مثبت اعلام شد.

وی افزود: کمتر از ۱۰ روز ۴۰ هزار تخت برای بستری آماده کردیم که در ابتدا اصلاً به این تعداد تخت هم نیازی نبود، بیشترین بیماران را به بزرگترین بیمارستان‌های استان‌ها انتقال دادیم تا بتوان بهتر به آنها خدمات ارائه داد.

جان بابایی تصریح کرد: کشورهای دیگری که با فاصله کوتاهی با ما کرونا در کشورش شیوع پیدا کرده بود، همچنان در پیک هستند ولی ما از اواخر هفته سوم این بیماری شرایط پیک اتفاق افتاده و روند رو به افزایش نداشتیم، ده روز قبل از عید در خیلی از استان‌ها روند ثابت داشتیم و الان حتی در برخی از استان‌ها کاهش هم داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و امریکا برای مقابله با این بیماری با مشکل مواجه شدند و هنوز به پیک واقعی این بیماری نرسیدند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.