بیوگرافی هنرمندان هالیوود؛ کدام بازیگر سریال «شرلوک» جایزه بفتا را گرفت؟

مارتین فریمن بازیگر انگلیسی است که در سریال «شرلوک» دوست و همراه این کارآگاه محبوب و مشهور بود.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مارتین فریمن با نام کامل مارتین جان کریستوفر فریمن بازیگر و کمدین انگلیسی در تاریخ ۸ سپتامبر سال ۱۹۷۱ در الدرشات همپشایر متولد شده است. مارتین فریمن فرزند فیلومنا و جفری فریمن (افسر نیروی دریایی) است. او کوچک‌ترین فرزند خانواده هفت نفره فریمن می‌باشد و والدینش زمانی که او کودک بود از هم طلاق گرفتند.

او پس از جدایی پدر و مادرش، مدتی را به همراه پدر خود زندگی می‌کند، اما زمانی که مارتین ده ساله بود پدرش بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهد و او مجبور می‌شود نزد مادر و ناپدری اش زندگی کند. فریمن در مدرسه سالسیان تحصیل کرده و پس از آن وارد دانشگاه بروکلند شد. پس از اتمام تحصیلات در مدرسه مرکزی گفتار و درام ثبت نام کرده و حداقل در ۱۸ نمایش تلویزیونی، ۱۴ تولید تئاتر و چندین برنامه رادیویی حضور یافته است. او از سال ۱۹۹۸ و با نقش آفرینی در فیلم‌های کوتاه وارد دنیای بازیگری شد.

او در سریال و فیلم‌های زیادی نقش آفرینی کرد، اما آغاز و عمده شهرت او مربوط به بازی در سریال محبوب «شرلوک» می‌شود. پس از این سریال بود که پروژه‌های انگلیسی و آمریکایی به او پیشنهاد شد. «علی جی اینداهاوس»، «عشق واقعی» با بازی لیام نیسون، «فداکاری»، «شب خوب» با بازی گوئینیت پالترو، پلیس خفن، همه با هم، تماشای شب، هدف وحشی با بازی امیلی بلانت، سه گانه هابیت به کارگردانی پیتر جکسون و با بازی ایان مک کلن، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی با بازی کریس ایوانز و رابرت دی جونیور و پلنگ سیاه با بازی چادویک بوزمن اشاره کرد.

او برای بازی در سریال «شرلوک» جایزه بفتا دریافت کرده است و همچنین نقش بیلبو بگینز در مجموعه فیلم‌های سینمایی «هابیت» شهرت زیای را برای وی به ارمغان آورد. او پس از این دو پروژه توانست در سریال فارگو نیز نقش آفرینی کند و با این سریال یک پروژه موفق دیگر در کارنامه حرفه‌ای خود رقم بزند.

او در سن ۳۰ سالگی با آماندا ابیلگون آشنا می‌شود. حاصل این رابطه دو فرزند به نام‌های جوزف و گریس می‌باشد. این دو نفر که در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر آشنا شدند و در سریال‌های شرلوک و رابینسون با یکدیگر همبازی بوده اند در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا می‌شوند. البته او پس از این جدایی همچنان از علاقه خود به ابلیگون صحبت می‌کرد. از ویژگی‌های شخصیتی او می‌توان به این موضوع اشاره کرد که گیاه خوار است و گوشت مصرف نمی‌کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.