معرفی فیلم «دار و دسته نیویورکی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی

«دار و دسته نیویورکی» فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که امسال با فیلم «مرد ایرلندی» توانست در اسکار حضور یابد.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، فیلم سینمایی Gangs of New York (به فارسی:دار و دسته نیویورکی) فیلمی است در ژانر حماسی، تاریخی و جنایی که در سال ۲۰۰۲ توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شد. جی کاکس و استیون زایلیان که در فیلم «مرد ایرلندی» با او همکاری کرده بود، نویسندگی این فیلم را بر عهده داشته است.

این فیلم در سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت ده اسکار به خصوص جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. این فیلم اقتباسی بر اساس کتابی به همین نام به نویسندگی هربرت اسبوری است.

داستان فیلم: در میان جنگ‌های آمریکا در سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۲، شهر نیویورک با جنگ‌های بین آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر بسیار اوج گرفته است. بیل قصاب سر دسته آمریکایی‌ها، رئیس گروه ایرلندی‌ها را می‌کشد و آمریکایی‌ها پیروز می‌شوند. پسر این ایرلندی با گذشت سال‌های سال تصمیم میگیرد انتقام پدرش را از بیل قصاب بگیرد و به همین خاطر به عنوان دوست وارد محفل او می‌شود ک پس از مدتی لو می‌رود. پس ازاین موضوع او دوباره گروه متعلق به پدرش را احیا می‌کند و با نیویورکی‌ها می‌جنگد.

بازیگران: از بازیگران این فیلم می‌توان لئوناردو دی‌کاپریو، کامرون دیاز دانیل دی لوئیس، لیام نیسون، برندن گلیسون و کامرون دیاز را نام برد.

فروش گیشه: این فیلم سینمایی در گیشه موفق نبود. چرا که فروشی ۱۹۳ میلیون دلاری در گیشه رقم زد و این در حالی است که بودجه آن صد میلیون دلار اعلام شده است.

مخاطبان IMDb به این فیلم سینمایی امتیاز ۷.۵ را داده اند و این در حالی است که منتقدان راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره ۷۳ و ۷۲ از صد را برای این فیلم در نظر گرفته اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.