منع ۱۱ ساعته رفت و آمد در عربستان به دلیل شیوع کرونا

ملک سلمان، پادشاه عربستان دستور ممنوعیت رفت و آمد از هفت بعد از ظهر تا ۶ صبح را به مدت ۲۱ روز صادر کرده است تا روند گسترش ویروس کرونا را کندتر کند.

به گزارش کیوسک‌تایمز و به نقل از تسنیم، عربستان سعودی از دوشنبه در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد اعمال می کند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که گزارشها نشان داد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور 25 درصد افزایش یافته است. امارات متحده عربی تمام پروازهای ورودی و خروجی مسافربری و ترانزیت را به عربستان لغو کرده است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان دستور ممنوعیت رفت و آمد از هفت بعد از ظهر تا 6 صبح را به مدت 21 روز صادر کرده است تا روند گسترش ویروس کرونا را کندتر کند. این ممنوعیت از دوشنبه شب اعمال میشود.

امارات متحده عربی امروز اعلام کرد تمام پروازهای ورودی و خروجی مسافر‌بری و ترانزیتی را به عربستان به مدت دو هفته از ترس شیوع بیشتر ویروس کرونا متوقف می کند، ولی پروازهای باری ادامه خواهند داشت.

وزارت بهداشت امارات تصمیم گرفته تمام مراکز خرید و تجاری را تعطیل کند و تنها داروخانه‌ها و سوپرمارکت ها و بازارهای ماهی و گوشت و سبزیجات باز باشند. رستوران ها هم تنها مجاز به ارائه خدمات تحویل غذا هستند. این محدودیت ها طی دو روز اعمال می‌شوند و دو هفته طول خواهند کشید.

امارات از مردم خواسته تنها در مواقع ضروری مثل خرید غذا و دارو از خانه خارج شوند.

119 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روز یکشنبه در عربستان سعودی گزارش شد و تعداد کل مبتلایان به 511 نفر رسید که بیشترین تعداد در منطقه عرب حاشیه خلیج فارس است.

شمار مبتلایان در شش کشور شورای همکاری خلیج فارس حالا به بیش از 1700 نفر رسیده است.  این کشورها اقدامات خود را برای مبارزه با گسترش این بیماری افزایش داده‌اند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.