«به وقت تهران» منتظر عادی شدن اوضاع است

الهام شعبانی با اشاره به اینکه اجرای اولین تجربه کارگردانی اش با عنوان «به وقت تهران» در تالار قشقایی به تعویق می افتد از تلاش هنرمندان تئاتر برای کمک به هموطنان و عبور از بیماری کرونا گفت.

به گزارش کیوسک تایمز و به نقل از مهر، الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس تئاتر درباره اولین نمایشی که قرار است به عنوان کارگردان روی صحنه ببرد گفت: قرار بود از ۱۹ فروردین ماه نمایش «به وقت تهران» را به عنوان اولین تجربه کارگردانی ام در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم. این نمایش نوشته لیلی عاج و در راستای همان دغدغه های اجتماعی وی است که در آن ۷ بازیگر زن حضور دارند. مسیح کاظمی، فرزانه سهیلی، یلدا عباسی، سوده شرحی، بهاره مشیری، غزاله جزایری، سمیرا برجی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.

وی ادامه داد: حدود ۴ ماه برای اجرای نمایش تمرین کرده بودیم اما با شیوع بیماری کرونا تمرین ها را تعطیل کردیم و منتظر هستیم اوضاع به حالت طبیعی بازگردد. با توجه به وضعیت پیش آمده فکر می کنم اجرای نمایش به تعویق بیفتد چون اگر هم تماشاخانه ها باز شوند ابتدا باید نمایش هایی که اجرایشان در اسفند متوقف شد به صحنه بروند که در تالار قشقایی نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی روی صحنه بود.

این بازیگر درباره فعالیت هایش در روزهای کرونایی گفت: این روزها به دعوت امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو برای تولید ماسک های بهداشتی به جمع همکارانم اضافه شده ام. این فعالیت ها برای کمک به هموطنانمان در این روزهای کرونایی از چند روز قبل آغاز شده و در روزهای اخیر گسترش زیادتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این ماسک ها قبل از سلفون شدن در چد مرحله ضدعفونی می شوند، توضیح داد: ما از پارچه های نخی، پنبه ای یا متقال برای تولید ماسک استفاده می کنیم به این ترتیب که پارچه را بُرش می زنیم، می دوزیم و سپس ضدعفونی و خشک می کنیم. این ماسک ها قبل از بسته بندی به مدت یک ساعت در مواد ضدعفونی قرار می گیرند و بعد دوباره شسته، خشک و اتو کشیده می شوند و قبل از بسته بندی دوباره با محلول الکل تمیز می شوند. تلاشمان این است که این ماسک ها به مناطق محروم فرستاده شود یا در اختیار مکان ها و افرادی که با کمبود ماسک روبرو هستند، قرار بگیرد.

شعبانی با اشاره به کمک های مردمی که به آنها می‌شود، عنوان کرد: تقاضای زیادی از جانب تئاتری ها و حتی افراد عادی برای حضور در تماشاخانه سرو و کمک به این طرح وجود دارد اما به دلیل ملاحضات بهداشتی تنها چند نفر با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از پاپوش و ماسک و دستکش مشغول به کار هستند. برخی از مردم عادی چرخ های خیاطی شان را در اختیار ما قرار داده اند و حتی بسیاری پیشنهاد داده اند که ما پارچه ها را برش بزنیم و برایشان بفرستیم تا آنها در منزل این ماسک ها را درست کنند و بعد برای ضدعفونی کردن دوباره نزد ما بفرستند.

وی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: امیدوارم این معضل هر چه زودتر تمام شود و همگی دست به دست هم دهیم تا با رعایت بهداشت و خارج نشدن از منزل تا حد امکان خطر این بیماری را رفع کنیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.